392943_10200730079673808_1324788373_nImi plac masinile mici, de oras. Masinile care consuma putin, care imi permit sa ma strecor in trafic si sa parchez linistita in orice locsor liber pe care il gasesc pe stradute. Nu-mi trebuie neaparat sute de cai (desi nu m-ar deranja) pentru blocajele din traficul urban, nici tractiune integrala si nici nu sunt un fan al cataratului pe trotuare inalte (desi cateodata imi vine sa imi urc masina in sufragerie cand nu gasesc loc de parcare).

Recunosc insa ca este un moft pe care mi-l permit pentru ca nu ies des cu masina din oras si nici nu am copii. Pentru ca daca ar sta asa situatia, mi-as dori mult mai  multe de la masina pe care o conduc.

In primul rand mi-as dori sa fie mai mare. Desi asemenea masini imi dau senzatia ca nu le voi putea controla cu usurinta, ca inainteaza in trafic cu gratia unei balene intr-un bazin semiolimpic plin de inotatori, ca oricat spatiu de parcare as avea tot nu voi avea loc … e doar o senzatie. Pentru ca tehnologia moderna a facut ca si acestea sa poata fi manevrate cu usurinta indiferent de situatie.

Si apoi mi-as dori ca masina cea mare pe care o conduc sa dispuna de echipare si tehnolgie care sa imi asigure un consum decent, spatiu pentru toata lumea si sa faca fata cu brio tuturor provocarilor pe care le pot intalni cand ies cu ea in oras.

Adica, cel mai probabil, mi-as dori un SUV.

#NoulFordKuga

FordKugaSi nici nu am apucat bine sa imi doresc o asemenea masina ca am si avut ocazia sa conduc una. Saptamana trecuta, la invitatie celor de la Ford am petrecut doua zile la munte pentru a testa Noul Ford Kuga. SUV-ul al carui acronim a fost reinterpretat de ei ca fiind Smart Utilty Vehicle datorita tehnologiilor incorporate.

Intamplarea a facut sa avem parte atat de vreme buna cat si de ceata, ploaie si zapada, iar echipa din care am facut parte a ales sa testeze masina atat pe  autostrada cat si pe serpentine sau drumuri neasfaltate.  In plus, la dus am avut un model pe benzina (echipare Trend 1.6 l EcoBoost, 150 CP) iar la intoarcere unul pe motorina (echipare Titanium 2.0 l TDCi, 163 CP). Si toate acestea au facut experienta completa.

Cum nu am condus versiunea anterioara, am aflat din prezentarea lui Zoltan Brassai, Director General al Ford Romania (detalii confirmate de ochii-mi proprii). ca noul Kuga vine cu noutati la nivel de design interior (mai sofisticat) si exterior (kinetic) si ca este  este mai lung, mai inalt in interior la nivelul capului si cu un spatiu mai mare pentru picioare.

Versiunile de motorizare disponibile sunt:

Benzina:

  • 1.6 l EcoBoost Start-Stop 150 CP, M6 2WD
  • 1.6 l EcoBoost 182 CP, Automata/6   4WD

Diesel:

  • 2.0 TDCi 140 CP, M6/Powershift  4WD
  • 2.0 TDCi 163 CP, Powershift 6  4WD

Noul Ford Kuga se descurca bine si in conditii vitrege, nu doar la drum intins si asfalt uscat. Cum zona in care am fost era mult prea frumoasa ca sa nu o vizitam in lung si in lat, am navigat pe serpentine inghetate,  am traversat drumuri neasfaltate, pline de noroi si balti adanci (nimic intentionat), am urcat si am coborat dealuri abrupte fara probleme, in siguranta si confort.

#Dotari Noul Ford Kuga

Veti regasi pe Noul Ford Kuga, fie in dotarea standard sau optional, o serie de sisteme si tehnologii SMART menite sa creasca gradul de confort si  siguranta dar si sa creeze o experienta placuta:

1. Sistem automat de deschidere a portbagajului (prin actionarea senzorilor de miscare, a butonului de pe consola centrala sau a telecomenzii). Ei spun ca e util cand vii incarcat de cumparaturi. Eu cred ca e util mai ales cand pe langa cumparaturi mai ai niste pici de stapanit in jurul tau si descoperi ca nu iti mai ajung mainile sa te ocupi de toate.

 2. Sistemul inteligent AWD controlat electric care, printre altele, determina si ajusteaza automat cuplul necesar fiecarei punti. Este un sistem intuitiv care monitorizeaza situatia  in care se afla masina folosind algoritmi performanti si optimizati. Cuplul poate fi distribuit pana la 100% pe puntea fata sau spate, in functie de conditiile de drum.  Utilitatea lui am simtit-o pe drumul de intoarcere cand am atacat serpentinele inzapezite. Din cate am vazut nu poate fi controlat manual si poate ca e mai bine asa in conditiile in care nu toti soferii sunt niste mici piloti de curse si apreciaza ajutorul unei tehnologii SMART.

3. un sistem care mentine stabilitatea vehiculului in situații periculoase de conducere sau cand se fac manevre de evitare pe carosabil alunecos, folosind senzori care calculeaza de 100 de ori pe secunda stabilitatea autoturismului.

4. Torque Vectoring Control: sistem ce optimizeaza cuplul motorului distribuit fiecarei roti fata, reduce subvirarea, imbunatatind manevrabilitatea si stabilitatea in curbe, imbunatateste tractiunea pe carosabil umed, cu interventie redusa a ESP-ului.

5. Pentru oras: senzori de parcare si parcare automata (masina detecteaza locul ilber de parcare si efectueaza singura toata miscarile necesare pentru a parca lateral masina, miscand volanul).

6. Avertizarea la parasirea benzii si pilot automat cu adaptarea automata a vitezei (sistemul foloseste senzori radar, care ajuta la pastrarea distantei fata de autoturismul din fata).

7. Asistenta la pornirea din rampa: o placere pentru cutiile manuale, indiferent ca vorbim de drumurile de munte sau de oras.

8. Sistemul SYNC Gen 1: platforma care iti permite conectarea telefonului cu masina

 

#EuZic

schimbator vitezeDaca aveti de ales, recomand echiparea Titanium 2.0 l TDCi, 163 CP. Este un pachet generos (si un pic mai scump) care cuprinde cam tot ce v-ati dori sa regasiti pe un SUV si schimba total tinuta masinii  pe drum (mi s-a parut mult mai stabila si echilibrata fata de versiunea pe benzina cu pachet de echipare Trend).

Desi este extrem de spatioasa in interior (spatiu suficient inclusiv pentru ocupantii scaunelor din spate), portbagajul nu m-a impresionat. Cam doua trollere si un rucsac incap. Parca se cerea mai mult pentru o deplasare la drum lung cu o asemenea masina. Da, poti rabata bancheta din spate pentru mai mult spatiu, dar ce folos daca vrei sa transporti 4 persoane cu bagajele aferente?!

Bordul nu este tocmai febletea mea. Consola centrala este mare si plina de butoane si butonase nu neaparat absolut necesare (sunt un fan al simplicitati sau al unui design cu personalitate) care creeaza senzatia unei nave spatiale. Nu arata urat dar l-as fi preferat mai simplu.

De asemenea nu mi-e foarte clar de ce a fost nevoie de pozitionarea oblica a schimbatorului de viteze (din cate am vazut in poze si powershift-urile au aceeasi localizare) dar asa e.

In continuare m-as gandi sa cumpar o asemenea masina doar in momentul in care as avea copii sau as face multe drumuri in afara orasului, dar pentru cei intersati de SUV-uri este o optiune de luat in calcul serios. Atentie ! Cei de la Ford au ales sa mentina politica deci nu veti avea parte de asterix-uri si litere mici care ascund suprize neplacute, ci poate doar de o oferta speciala de lansare (puteti afla mai multe detalii de la dealerii Ford)

 

#DeRetinut

Despre Noul Ford Kuga sa gasesc mai multe informatii pe site-ul Ford, unde va si puteti inscrie la un drive test dar si in campania Kuga te trimite la Wembley (unde poti castiga o excursie la finala Champions League).

 

#FelicitarileMasaSiDansul

FordKuga ExperienceVreau sa le multumesc nu doar omenilor de la Ford si Wunderman pentru invitatie si organizarea acestui eveniment cat si colegilor mei de drum, excelenti soferi si pasionati de tot ce inseamna foto-video si gadget-uri (RazvanBB si NWRadu), care au avut grija de mine si au facut aceasta „aventura” mult mai frumoasa.

Au mai scris despre Noul Ford Kuga: Raluxa, Pandutzu, Mariciu, Papen, Panaitescu, Ciubotaru, Wall-Street, Autolatest, Automarket, ilovecars

Surse foto: Instagram, Ford Romania

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    3 Thoughts on “O experienta SUV

    1. Pingback: Despre noul Ford Kuga | Papen

    2. Pingback: Două zile de condus noul Ford Kuga | nwradu blog

    3. Pingback: Despre noul Ford Kuga! | Andrei Cismaru

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation