Fac  parte din acel grup de oameni care nu au timp sa se marketeze ca profesionisti pentru ca sunt prea preocupati sa experimenteze si sa implementeze. Oameni care cred ca nivelul de expertiza si valoarea  iti sunt date de suma de experiente practice si nu de cantitatea de maculatura de specialitate citita sau evenimentele bifate ca si participant.

Simplu ca la prima angajare. Nu te ajuta cu nimic ca ai terminat 10 facultati daca nu ai o secunda de practica. Si asta e adevarat cam peste tot. Pentru ca teoria si practica nu se prea pupa. Niciodata.

Drept urmare, scufundata in strategii, creatie si implementari, identificare de resurse, metrici si evaluari, nu mi-am lasat niciodata timp pentru promovarea brand-ului personal, preferand ca munca mea sa vorbeasca de la sine.

O opinie despre PR-ul clasic … invalidata de timp

La inceput am fost PR. Si pana nu de mult am fost de parere ca PR-ul ar trebui sa stea in umbra. Sa reuseasca sa comunice prin oamenii cheie din companie cu grupurile tinta, sa evidentieze calitatile  managerilor, sa promoveze serviciile si produsele prin persoane terte. Sa ajute jurnalistii cu informatii si raspunsuri si poate chiar materiale si sa ii lase pe ei sa se semneze daca asta isi doresc. Sa stie tot ce trebuie astfel incat lucrurile sa mearga bine pana si in situatii de criza. Sa construiasca incredere si sa creeze stabilitate fara a fi cap de afis.

Asta si  poate  pentru ca am crezut intotdeuna ca lauda de sine nu miroase a bine iar un om angajat ca sa zica de bine si frumos (o sinteza extrema a unui pr job description) nu are credibilitatea unui specialist din companie sau a unui tert incantat de companie si serviciile acesteia atunci cand vorbim de clienti sau posibili clienti.

Experienta anilor scufundati in munca  m-a ajutat sa fiu mai mult decat un PR, sa capat experienta, sa adaug mandra realizare dupa realizare pe CV (premii, proiecte mari, brand-uri cunoscute, conferinte etc) si m-au conturat ca profesionist intr-o zona conexa. Dar nu am spus nimanui asta. Sub nici o forma. O greseala pe care mi-o asum inca cu toate consecintele.

O greseala validata de angajatori si clienti

De la un anumit nivel incolo nu mai conteaza foarte tare ce ai facut ci cat de multe au auzit oamenii despre munca ta.

Cei care au colaborat cu mine stiu cine sunt si ce pot, ma recomanda si continuam sa lucram impreuna de cate ori avem ocazia. Cei care afla pentru prima oara ce am facut sunt impresionati. Cei care imi citesc blog-ul personal (publicat sub pesudonim) sunt uimiti sa afle cui ii apartine. Pentru toti acestia sunt un profesionist. Dar pentru toti ceilalti (posibili angajatori, colaboratori, oameni din industrie etc)  sunt doar o figura familiara care nu le spune nimic exact.

 

Brand-ul personal: de la teorie la practica

In teorie nu sunt de acord cu promovarea nerusinata a fiecarui nimic pe care il faci. In practica e bine sa comunici in timp real si constant fiecare proiect la care ai participat, fiecare realizare semnificativa.

 

In teorie angajatorii sau colaboratorii ar trebui sa fie convinsi de CV-ul tau scris si ordonat impecabil. In practica iti numara fanii, prietenii si follower-ii conturilor personale de pe retelele sociale,  dau un search pe Internet dupa numele tau  sau intreaba oamenii din industrie daca au auzit de tine inainte sa te cheme la un interviu.

 

In teorie atunci cand faci strategie si project management, oamenii ar trebui sa aprecieze implementarile pe proiecte si rezultatele obtinute. In practica putini inteleg  ca ai stat in banca ta livrand rezultate iar contul tau de Facebook e doar pentru prieteni, cel de Linkedin doar pentru oamenii care chiar au lucrat cu tine si blog-ul este doar o pasiune pentru care iti gasesti timp doar cand nu ai deadline-uri.

 

In teorie nu e niciodata prea tarziu sa incepi sa ai grija de brand-ul personal. In practica e greu sa recuperezi timpul pierdut.

 

In teorie angajam oameni. In practica angajam brand-uri. Si asta nu este un lucru rau absolut deloc. Doar prea putin inteles de  multi inca.

 

 acest articol participa la concursul Blogoree si PortalHR  

SURSA FOTO 

 

 

 

 

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    • Post fara pereche:

    One Thought on “Angajam brand-uri, nu oameni

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation