De cand sunt posesoare de albastrik, deci soferita de Seat, lucrurile nu mai stau la fel. Viata mea tihnita se imbogateste cu experiente noi si neasteptate in fiecare zi. Si tin neaparat sa le impartasesc celor care nu au ocazia sa le simta pe propria piele inca si se plang de RATB, METROREX sau taxiuri.


Masina trebuie spalata. Ca vorbim de aspectul estetic sau practic, pana la urma atunci cand nu mai reusesti sa ii deosebesti culoarea (desi e un albastru metalizat) si ai nevoie sa dai cu apa pe parbriz ca sa vezi pe unde mergi cand afara e soare, TREBUIE sa o faci.
Nu reusesc sa inteleg de ce am o reticenta fata de spalatul masinii (ma plictisesc la spalatorie, mi se pare ca se murdareste de indata ce iese de acolo…) dar ramane una dintre activitatile de top la care as renunta cu drag definitiv. Dar asta ar insemna sa ma mut intr-o tara in care nu e praf (deci oricare in afara de Romania) sau sa nu o mai parchez sub copaci (si am ramas uimita ca in tot orasul asta arid nu gasesti parcari decat in apropierea unui tei sau plop) sau langa muncitori care sapa gropi (ceea ce ar insemna sa imi mut biroul, pentru ca indiferent pe ce straduta o pitesc, in urmatoarele minute, Doreii aia o gasesc si incep sa escaveze exact langa ea).
Masina are nevoie de benzina, filtre de ulei, bucse, cauciucuri, apa de parbriz, asigurari, talon, ITP, arome_frumos_mirositor_agatatoare etc. Si toate astea costa timp si bani si remindere si telefoane date ca sa te dumireasca cum sta treaba aia care stiu.Ca tu habar nu ai. Ai crezut ca viata ta va fi mai simpla si mai frumoasa daca devii sofer dar nimeni nu iti spune adevarul decat cand e prea tarziu.
Masina are viteze. Mai mult de doua! Lucru bine de retinut pentru cand mai iesi din oras. Nu ca nu as fi stiut asta de la inceput, dar jur ca azi a fost prima data cand dupa 3 luni cand am schimbat a 5-a in miezul zilei pe Stefan cel Mare. In general, daca apuc sa bag a 3-a in trafic ma lipesc de scaun ca am senzatia ca am dat drumul la NOS.
Masina trebuie parcata. Chiar daca asta inseamna zeci de ture pana gasesti un loc, bani dati la „ tiganusi” macar sa nu ti-o zgarie mai rau, zece manevre blocand traficul in timp ce o inghesui intr-un colt.
Masina trebuie folosita pentru deplasari mai lungi de 2 strazi. In caz contrar, daca te ambitionezi intr-o zi sa o lasi acasa si sa pleci cu metroul iti vei da seama ca nu rezisti nici sa schimbi o magistrala pe picioarele tale.
Masina, mai ales daca nu e noua, trebuie sa ajunga in service din cand in cand. Chiar daca mecanicul iti spune ca ai doar o bucsa sparta, tu pregateste-te sa schimbi amortizoarele. Doar te plimbi prin Bucuresti cu ea toata ziua. Si daca poti sa lasi un pasionat sa isi petreaca  zile intregi alaturi de ea in aceste veritabile altare  masculine, nu te supara, tot la tine sa intoarce.
Masina trebuie sa evite pietoni. Nu, acesta nu este scopul ei, dar e bine de stiut ca acestia au obiceiul sa treaca strada pe unde vor ei (nu arunc cu piatra ca si eu am fost pieton) dar fara sa se asigure! Drept urmare tu vii din dreapta si ei privesc hotarati in stanga.
Si nu uita ca intotdeauna vor fi masini mai mari ca a ta pe drum dar si pitzi care nu iti vor da prioritate pentru ca ele „ o au mai mare”.
Indubitabil nu imi lipsesc nici taxiurile, nici METROREXUL si mai ales RATB-ul vara in Bucuresti (mersul pe jos nu se ia in calcul in acest anotimp fiind un fel de sport extrem practicat doar de mosi si babe) dar indubitabil au aparut in agenda mea noi preocupari dedicate exclusiv zonei auto.

Ma consoleaza totusi faptul ca masina mea are personalitate (altfel nu ar mai fi fost a mea) iar asta ma ajuta sa nu ma plictisesc niciodata.
De exemplu, eu am luat o masina second hand excelenta dar putin zgariata. Cineva cu ambitie a vrut sa ii traga niste linii perfecte si subtiri (efect pe care il poti obtine doar cu cheia!) pe laterale. Nu i-a iesit din prima asa ca a mai incercat de cateva ori. Drept urmare da, masina mea are niste zgarieturi. Motiv de priviri compatimitoare, susoteli si replici („ ati incercat sa parcati masina, doamna?”) la spalatorii, stop-uri si service-uri din partea tagmei masculine (care poate sa se abtina pentru ca desi femile vorbesc la telefon si se machiaza cand conduc, barbatii care conduc prost o fac fenomenal de prost).
Cel mai fascinant element ramane insa aerul conditionat care functioneaza in regim propriu. Si anume alege aleatoriu gropi pentru a-si inversa contactele si a binevoi sa sufle doar aer fierbinte prin toti porii. Evident ca nici eu nu ma las mai prejos si iau toate damburile la rand pana ce ii vine mintea la cap si baga aer rece. Trebuie sa recunosca ca aceasta trasatura nu ma binedispune mereu la peste 40 de grade in traficul din Bucuresti, mai ales cand transport cate un tort.

Dar viata e frumoasa, sunt posesoare de albastrik si pana la urma ne imprietenim noi.

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    • Post fara pereche:

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation