Cateva zile in Sicilia. Nu am vrut sa inceapa aceasta vacanta si acum inca sufar ca s-a terminat.

Ce mi-a placut? Nici nu stiu cu ce sa incep si uitandu-ma in notile pe care le-am scris in acea perioada, tot cred ca nu am reusit sa surprind totul in cateva cuvinte.

Ma pregatisem sa citesc pe plaja, cunostintele mele  ma pregatisera pentru un fel de Piata Chiliei sau Romanie mai murdara si necioplita.

Poate datorita  oamenilor pe care i-am avut alaturi, poate pentru ca simteam cu adevarat nevoia unei asemenea vacante, poate ca locurile, vegetatia….cum au trecut acele zile nu pot povesti in cuvinte dar nici nu-mi pot sterge din suflet vreo secunda. E un ritm, o muzica, o atmosfera care sterg din suflet cele cateva clipe de amareala care au aparut in vacanta. E ceva ce ma cheama inca acolo.

Am trait o poveste. Nu am fost turista indragostita de ruine si nici dependenta de shopping. Am vizitat cetati, orase, am vorbit, am cunoscut oameni si locuri si povesti, am trait cosmopolit, undeva suspendata in timp intre prezent si atmosfera boema a anilor ’70.

10.08.2006 (aeroportul Fumicini- Roma)

Incercarile prin care am trecut inainte de licenta mi se par in continuare absolut nimic raportat la toate nebuniile care mi s-au intamplat in ultimele zile(in noaptea de dinaintea plecarii mi s-a spart teava de apa calda din baie  in timp ce eu eram plecata sa-mi iau valiza, nu aveam CI ridicata de la politie inca, televizorul nu mai functiona, iar chiuveta din bucatarie era inutilizabila datorita cotului puternic avariat. Avionul a aterizat  ca o nuca in perete la Roma (la propriu…cred ca pilotul era inca in teste), in zbor am simtit nenumarate turbulente, nu aveam loc pentru picioare si M. a platit suprataxa de bagaj pentru ca era prea agitat sa realizeze ca ne putea imparti noua kg lui suplimentare).

Sunt obosita (habar n-aveam cat de obosita pot sa ajung in timpul vacantei, dar sa-mi placa…sa nu mai vreau sa dorm, sa vreau sa ma folosesc de fiecare secunda. In ultimele zile cel putin, ni se marise ritmul cardiac tuturor. Intrasem intr-o stare euforica vecina cu nebunia. nu am dormit ultimele zile, dar nici nu am stat intr-un loc. Am trait contracronometru.)

Am ajuns la Roma, sunt pe aeroportul principal si astept legatura spre

Catania

.. Mi-e somn si nu am observat nimic deosebit in anostitatea asta, doar ca toata lumea e relaxata si au parcari etajate.

10-11.08 (

Nu am inteles mare lucru din ultimele ore. Multa agitatie. Sicilia a reusit, prin

Catania

(vazuta noaptea asta in treacat de la fereastra avionul la aterizare si  din masina care mi-a facut un tur de onoare la sosire) sa-mi confirme toate opiniile mele anterioare. Am cunoscut deja o multime dintre prietenii lui M.

Am fost intr-un club construit pe malul marii. Poduri de lemn pe stancile vulcanice. Ploaie de stele pe ritm de chill-out. Oameni relaxati, perne si o discutie sanatoasa cu prietenul Jack (un wiskey –cola este intr-adevar whiskey-cola si  nu cinci-cuburi-gheatza-undeget whiskey si muuulta coola intr-o sonda mica. Motiv pentru care discutiile mele cu Jack s-au dovedit a fi extrem de scurte in aceasta vacanta.aproape non-necesare)

Am mancat cea mai buna felie de pepene rosu pe care am putut sa pap vreodata, la doua dimineatza, pe terasa unui vanzator de pepeni J.Dulce-zaharos dar racoros.

Maine

vine  si prietena- mea-copil. Si pentru ca eu sunt Pop-up si M. a ramas Ioda, noi doi ne batem inca capul ce nume sa ii dam dar sa nu fie absolyut deloc simpatic (dupa o dupa-amiaza petrecuta urmarind Monsters Inc si o mica cearta clasica cu al ei Ioda,  am decis, si asa i-a ramas numele: Principessa Bu-doamne, cat ma incanta ca in sfarsit am gasit ceva care i se potriveste de minune!)

11.08.2006

Sunt milioane de lucruri despre care as vrea sa scriu. Atat de multe mi se invalmasesc in cap incat mi-e teama sa nu uit despre ce vreau sa povestesc.

Uimitor, nu-I asa, dar se pare ca imi place Italia-Sicilia-Catania.Poate ca imi plac pur si simplu oamenii din jurul meu dar mi-e greu sa cred ca este doar atat. Ma simt relaxata si linistita si impacata. Toate astea se pare ca nu au reusit sa ma impiedice sa ma gandesc la ultima intamplare sau cafeaua de dimineata de la birou (desi scurte aceste momente mi-au acrit cateva clipe). Am lasat in urma nervii declansati de apartamentul inundat, de cheia pe care o are proprietareasa, de miile de lucruri pe care am de gand sa le fac in orasul acela aglomerat si scarbos.

Locuiesc intr-un loc mirific (urma sa descopar ca exista locuri care intrec acea locatie in frumusete si unicitate), aproape de malul marii. Un complex de apartamente care detine o alee subterana (pe sub sosea) spre “plaja” particulara.

Se pare ca fiecare italian detine o masina mica si cate o Vespa. Relax total si dej-vu-uri din filmele anilor 70’.

Tufe de “limba-soacrei”, fichi d’india (urma sa ma indragostesc de gustul fructelor proaspat culese ale acestei plante si sa sufar din cauza infectiilor provocate de tepii lor in degetele mele) palmieri, portocali, lamai, mandarini, dafini, tufe de aloe, toata aceasta exuberanta vegetatie strajuieste lava Etnei transformata in stanci ce sustin pasarelele de lemn deasupra apei. Apa claaara, racoroasa si infiorator de sarata (am descoperit ca pot sa zac pur si simplu in apa si sa raman la suprafata. Suberb.

Exceptand pepenele absolut delicios de aseara nu am mancat nimic altceva sanatos sau la vreo ora normala de cand am venit aici (lapte de soia, de mandorla_migdalele sunt specifice locului si am descoperit cu stupoare ca pot fi utilizate in intreaga industrie alimentara, zau ca nu m-ar fi mirat sa gasesc carne de mandorla,apa si poate un mar).

13.08.2006

Si in plus apa e teribil de sarata. Am fost capabila sa tin ochii deschisi, am incercat sa vad ceva din minunatul peisaj marin.

Am facut multa plaja in ultimele zile pe stancile vulcanice. Dupa ce faci baie ai senzatia ca esti un mic peste pus la sarat. Soarele arde in mod cert  mult mai puternic decat in

Romania

. (nu stiu daca de vina au fost minutele zilnice de inot in apa sarata, soarele, atmosfera relaxata, ideea e ca in acest moment sunt posesoarea unui bronz de invidiat-asa-zisul bronz solar, care si-a pastrat in prima saptamana pana si luciul iar pielea mea respira prin toti porii parfum de vacanta).

Din cauza ca am dormit foarte putin (in general ma trezesc, din pacate, tipetele unei italience isterice, sau stomacul caruia, din motive stranii, ii este foame).

Aflati in vizita la AcciCastelo, ieri, am gustat si pentru prima data granita (am zis pas la cea de migdale si m-am delectat cu o delicioasa pasta inghetata de capsuni)

Am senzatia ca sunt aici de o vesnicie si ca toti cei pe care ii cunosc de trei zile imi sunt prieteni de o viata. Nu e ciudat pentru ca nu prea dormim.

Oamenii astia au niste localuri  minunate ca si constructie sau pozitie si se bucura de ele in stilul lor. Cred totusi ca nu stiu sa profite la maxim de minunatiile astea.

Aseara am vizitat un local numit “Il Mercato”. Am dansat printre palmieri, in aer liber, in apropiere plajii, pe o tereasa care intruchipa definitia mediteraneana, pe ritmuri de jazz si Jack. Foarte placut si relaxant, toata lumea isi vedea de treba ei. Barmanii in schimb…parca erau casierele noastre de la supermarket- melcii in vacanta si lipsiti de mimica-anosti.

Vegetatia nu conteneste sa ma uimeasca. Am senzatia ca tot ce avem noi  in miniatura ei au in varianta gigant: tufe de aloe vera, trandafiri japonezi si ficusi –copaci, palmieri, dafini, o iasomie mai cruda ca miros salbatic, primitiv-placut.

Nu e muzica nicaieri in afara cluburilor.

Patru animale care mi-au marcat vacanta:

1. pestele andreea (destest pestii dar asta mica m-a fascinat din start.am avut senzatia ca personajul feminin dintr-un desen animat ma pandeste cu ochii mari de dupa stancile din lacul improvizat in curte)

2.catelusul cu mancarea sub bot (un adevarat subnutrit raportat la maidanezii pe care i-am zarit in zona Pietei Domului din

Catania

, dar faptul ca adormise cu boticul pe bucatica de mancare mi-a sfasiat sufletul)

3. calul inhamat la o caruta de agrement din Ortegia (infiorator de enorm, cu toti cei 180 de cm ai mei, i-am ajuns cu greu pana la sa. IMPRESIONANT si NU, nu am obesrvat ce alte marimiexagerate poseda, cu exceptia copitelor!)
4. soparla de pa tavanul camerei mele (am fost colege de camera o jumatate de seara. Mi-a ascultat nemiscata toate off-urile.simpatica foc)

15.08.2006

……VA URMA

Ti-a placut? Da mai departe!