Primesc astazi link-ul catre un articol care m-a facut sa rad. Si tin sa nu rad singura, asa ca va spun si voua ce mi s-a parut mie atat de nostim.



“Retelele sociale sunt egoiste cu traficul: Mai putin de 1% din vizitatorii lor ajung pe alte site-uri romanesti”,
zic ei si continua analiza situatiei dintr-un punct de vedere cu perspectiva limitata care demonstreaza clar lipsa intelegerii mecanismului din spatele fenomenului social media.

Sa incercam o alta perspectiva. Aceea a unor intrebari justificate in conditiile afirmatiilor facute in articolul de mai sus. Ce au facut acele site-uri pe retelele sociale? Au desfasurat campanii? Au o prezenta proprie remarcabila? S-au scufundat in mijlocul utilizatorilor cu informatii utile si pertinente  si acestia i-au ignorat cu succes?

Eu zic ca poti sa ceri trafic din zona retelelor sociale in momentul in care tu desfasori acolo o strategie de marketing si comunicare (atentie, nu vorbesc de bannere, add-uri pe Facebook sau Linkedin – desi si acestea au succes daca le faci cum trebuie) sau esti cel putin activ ca si brand.

Cate din site-urile inscrise pe trafic.ro fac oare acest lucru? Nu am date exacte legate de acest subiect dar sunt absolut convinsa ca majoritatea au auzit de social media si in cel mai bun caz si-au facut un cont in care se publica automat stiri de pe site si nici macar si cam asta a fost tot ce au intreprins. Mie, experienta mi-a confirmat ca ai rezultate daca faci ce si cum trebuie. Si pe piata romaneasca. Si vorbesc si de brand-uri mari si mici.

Deci: daca tu nu esti prezent si activ pe retele sociale, cum vrei sa iti trimita ele trafic?!

Mie asta imi suna a: “mi-am deschis un magazin de lux in cucuietii din deal, dar nu vorbeste, domnle’ nimeni despre mine”. Bine macar ca au trafic, zic!

Un alt aspect de care m-am lovit la un moment dat a fost ca lumea nu stie sa interpreteze datele de trafic. Nu folosesc serviciile trafic.ro si nu stiu cum analizeaza ei datele, dar sunt convinsa ca multi au cel putin un Google Analytics pe site (e moca si bun). Putini folosesc o solutie platita mult mai complexa cum ar fi Omniture. Putin conteaza. Ideea este ca de multe ori traficul de pe retele sociale (ex. Twitter) iti vine de pe short URL’s. Pe care Google Analytics-ul, de exemplu, le baga in Direct Trafic. Doar atunci cand monitorizezi si click-urile date pe acestea (daca poti) si te uiti pe ce landing page-uri aterizeza vizitatorii tai din Direct Trafic, te mai apropii putin de adevar (din pacate, nici  bit.ly – ul, serviciul meu preferat de scurtare a URL-ului, nu mai permite vizualizarea numarului de click-uri pe URL decat daca l-ai creat tu).

Si apoi ma gandesc ca daca pe Twitter si Facebook avem romani activi reprezentati de niste cifre rezonabile, un cont sau o pagina create acolo si atat nu iti rezolva nici o problema. Pe Linkedin suntem putini romani si in general urlam ca vrem job-uri. Pana si grupurile autohtone nu sunt decat o lunga lista de laudarosenii, reclame, oferte de vanzari sau cereri de angajare. Rar vezi discutii sau oameni care impartasesc cu adevarat din cunostintele lor. Cat despre HI5…hai sa fim seriosi. Chiar isi doresc multi trafic de acolo?

Retelele sociale sunt canale de care, daca le-ai inteles si ti-ai creat strategia potrivita, poti profita din plin! Iti pot aduce nu doar trafic, ci trafic de calitate care iti converteste. Dar in conditiile in care Facebook aduce in piata idei revolutionare (si au succes) si  noi suntem inca in faza in care vrem site-uri cu 100 de euro, ma gandesc ca poate stiu eu toate exceptiile si nu mi s-au aliniat planetele corect.

Dar imi trece repede si rad din nou pentru ca experienta mi-a demonstrat ca retelele sociale nu sunt zgarcite cu traficul adus. Pur si simplu la noi nu se face social media, desi se pare ca ne-am umplut de specialisti.

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    • Post fara pereche:

    4 Thoughts on “daca tot nu intelegem social media macar sa tragem o concluzie de expert

    1. CORECT!!!

    2. Pingback: Catalogul de neturi: 4 recomand?ri în dev?lm??ie » Chinezu - Un chinez ca tot romanu'

    3. Pingback: Catalogul de neturi: 4 recomand?ri în dev?lm??ie » Chinezu - Un chinez ca tot romanu'

    4. e greu la deal cu boii mici

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation