FordRoadTripM-am urcat resemnata pe bancheta din spate. De data asta nu am fost sofer. Am fost in schimb cu succes pasagerul stresant si mofturos, „deliciul” oricarui sofer, mai ales la drum lung 😉

Desi am petrecut doua zile testand o masina „de oras”, am traversat rapid Bucurestiul si ne-am indreptat spre Valea Prahovei, drum pe care noul Ford Fiesta s-a descurcat cu brio. Atat pe autostrada, cat si pe serpentine sau drumuri inghetate, purtand 3 pasageri cu bagajele aferente la dus si inca unul in plus la intors, Ford Fiesta (varianta Titanium, motor 1.0 l EcoBoost, 100 CP – cel mai premiat motor al anului 2012) nu doar a aratat bine ci s-a si comportat impecabil.

Tura asta s-a instalat confortabil la volan, Andrei (am fost Fordul cu Andreii in acest #FordRoadTrip, pentru ca si pe scaunul din dreapta fata, masina a transportat tot o Andreea). Dar in curand o sa iau singurica masina asta la plimbare prin oras si va spun mai multe (inclusiv despre plusurile si minusurile pe care le-am observat in calitate de pasager in aceste 2 zile).

Pana atunci :

–          va invit sa testati si voi noul Fiesta. Tot ce trebuie sa faceti este sa completati formularul de pe  site-ul Ford.

–          va povestesc in cateva cuvinte noul Ford Fiesta Facelift la a carui lansare am participat in aceste doua zile la Azuga, asa cum ne-a fost prezentat chiar de catre Zoltan Brassai, director general al Ford Romania (primul #FordRoadTrip la care am reusit sa onorez invitatia).

noul ford fiesta

Noul Fiesta se pozitioneaza ca un „smart car”, concept sustinut de noutati atat la nivel de design interior (tapiterie, iluminare bord, sistem navigatie, consola centrala, elemente cromate, cotiera, frana de mana imbracata in piele, nou design schimbator viteze) si exterior (gama noua de culori, capota, proiectoare cu LED pentru versiunea Titanium, stopurile si eleron-ul spate, oglinzi exterioare cu indicator luminat si grila frontala cu bari cromate, o noua grila inferioara) cat si la nivel de motorizari si tehnologii integrate (My Key – utila pentru parintii care imprumuta masina copiilor si au posibilitatea de a personaliza o serie de optiuni precum limita de viteza, Active City Stop, Sistem de navigatie – disponibil cu sistem audio Sony, DDS – sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, Sync – sistem care permite conectarea telefonului la computerul de bord al masinii, dezvoltat in colaborare cu Microsoft).

Atu-uri interesante pe care se pare ca cei de la Ford reusesc sa le ofere pastrand un pret de vanzare decent (incepand cu 10 900 euro).

Pe de alta parte, strategia de vanzare pe care si-au propus sa o urmeze (pretul tranzactiei = pret comunicat, cu un avantaj client dar accentuand valoarea adaugata prin renuntarea la discount si oferirea gratuita a unui  pachet de dotari) mi se pare riscanta si e un pariu pe care sunt curioasa daca il vor castiga.

Tind sa cred ca atunci cand sensibilitatea fata de pretul final este crescuta, oferirea unui pachet de dotari gratuit in locul unui discount nu va fi perceputa neaparat ca un avantaj, mai ales ca in acest pachet (vorbesc de cel mai ieftin pachet oferit cadou) se regasesc atat optiuni precum aer conditionat manual sau faruri de ceata (pe care eu personal m-as bucura sa le am in dotarea standard), dar si radio CD cu MP3, 6 difuzoare, comenzi audio pe volan, Bluetooth® Voice Control (limba engleza), USB si SYNC cu sistem de asistenta in caz de urgenta (unde as putea sa vad valoarea adaugata).

Intr-o piata unde cumparatorii se uita la fiecare banut cheltuit/investit (deci discount-urile fac legea) si nu apreciaza added value-urile, doar vanzarile de la sfarsitul anului vor arata daca a fost o alegere buna pentru ei. Dar poate ca vom invata sa apreciem si sa intelegem sinceritatea si sa penalizam ofertele generoase cu multe asterixuri explicative care ascund o realitate diferita.

 

[flagallery gid=29 name=Gallery]

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation