Conferinta de presa, sau mai exact evenimentul de follow-up al campaniei Refinantare BCR (campanie gestionata de BlogalInitiative) organizat in colaborare cu Revista Biz (recunosc, in continuare nu inteleg ce amestec are Revista Biz in toate treaba, dar nu-i bai) a fost o minunata intiativa demna de luat in seama (de alte companii si agentii mai ales).


Departe de mine dorinta ca in acest post sa discut despre cifre, numere si rezultate, sa arunc noroi sau sa ridic in slavi. Fiecare si-a dat cu parerea deja din cate am vazut (eu mereu ma misc mai greu)si nu vad rostul sa continui in aceeasi directie.
Altceva mi-a atras atentia.
Prima data m-a socat invitatia : cum adica o dezbatere publica despre rezultatele campaniei? Astea sunt studii cuprinse pe scurt in ppt-uri la conferinte, secrete de stat bine pazite in folderele prafuite ale vreunui calculator… date care oricat de utile si interesante sunt, se stocheaza frumos intr-un PDF stufos, se lauda agentia la client si clientul la actionari (a fost o campanie pe bloguri si nu cred ca era cazul sa cred ca aceste rezultate vor fi subiectul vreunui premiu international). Si in plus, este vorba despre o campanie a unei banci fapt care m-a dus din start cu gandul la un eveniment unde niste speakeri la costume apretate se vor balbai sau prezenta scortos cititind tot ce se afla pe niste slide-uri extrem de aglomerate si anoste. Vedeam deja o duzina de jurnalisti plictisiti sau grabiti care acopera un subiect prea putin interesant si care o taie catre primul accident cu morti cat de repede pot. Pe cuvantul meu ca toate acestea mi-au trecut prin cap.

Dar cand am ajuns acolo m-am bucurat sa vad a fost o sala plina de oameni de online (bloggeri), niste speaker placuti atat in discurs cat si in lejeritatea tinutei, niste prezentari deloc anoste desi contineau cifre, niste rezultate bune-rele-asa-cum-au-fost-ele facute public si oficializate frumos. O companie (banca!) care recunoscut ca a riscat dar ca nu ii pare rau si ca o va mai face.
Cat despre presa…eu nu am observat presa. Daca a fost a stat pitita bine. Sau poate ca presa a fost reprezentata de site-urile de stiri online si de bloggeri. Si atunci jos palaria din nou.
Ce mi s-a parut atat de magic si special? Faptul ca nu au pastrat rezultateleascunse cu cheia in seif, pe niste ppt-uri aride in email-ul CEO-ului.
Faptul ca au stat si i-au privit in ochi atat pe cei care au participat in campanie cat si pe hateri, fani sau „jurnalisti”. si le-au raspuns direct. Faptul ca au reusit sa faca un eveniment mediatizat online dintr-o premiere si o anuntare de rezultate care se puteau petrece foarte frumos cu usile inchise si apoi anuntate printr-un comunicat sau un post. Pentru ca nu au stat scortosi si atosi ascunzandu-se dupa cuvinte mari pentru ca au aratat ca sunt oameni (simpatici sau nu, chiar nici nu mai conteaza).
Si din asta, zic eu , au avut numai de castigat. Si pentru asta ii felicit inca o data pe toti cei implicati in proiect.

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    • Post fara pereche:

    2 Thoughts on “In loc de un raport in PDF pe email

    1. george on 07/18/2011 at 16:34 said:

      felicitari. te-ai vandut. te citeam cu placere. la revedere si multa bafta, ai devenit ce sunt toti.

    2. provinciala on 07/19/2011 at 08:48 said:

      oh, nu!?

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation