Paul Albu - Sarcina Andreea Tanase 2016

Foto www.paulalbu.ro

Dupa ce (aproape*) toata lumea iti spune ca in sarcina nu trebuie sa mananci cat pentru doi #TrueStory  (ca idee, in medie, aportul caloric trebuie sa creasca cu doar 300 de calorii fata de cel anterior sarcinii, spun specialistii), urmatorul sfat pe care il primesti de la persoanele avizate (nu e cazul babelor, care te vor in pat imobilizata din start, just in case) este sa faci miscare.

*Da, uimitor, dar inca am primit indemnul de a rupe in doua frigideru’, acum cat am scuza ca trebuie sa mananc cat pentru doi sau pentru ca e absolut necesar sa mananc cat pentru doi. Serios, bobul de fasole din mine nu are nevoie de atat mancare nici acum ca a trecut  de 3 kg. Nici noi nu avem nevoie de atata mancare cat bagam in noi zilnic in comparatie cu stilul static de viata pe care il avem.

Poate in primele luni de sarcina nu constientizezi cat de important este acest aspect dar in ultima cu siguranta vei fi incantata ca ai luat sfatul in considerare fie ca te rezumi doar la plimbari sau vorbim de gimnastica pentru gravide, yoga, aqua gym, inot, plimbari cu bicicleta etc.

Evident, si miscarea asta vine in urma unei discutii cu medicul – exista situatii si momente de-a lungul celor 9 luni cand repaosul este chiar recomandat sau pur si simplu unele sarcini nu sunt compatibile cu nici un fel de sport sau miscare. In plus, daca ai fost o persoana statica pana in momentul in care ai ramas gravida (birou- masina-pat) cu siguranta nu e o idee buna sa te apuci de fitness tocmai acum.

Cum miscare faceam si inainte (nu pot sa ma laud ca faceam parte din gasca de alergatori de maraton dar ajungeam de doua ori pe saptamana la yoga, ma mai plimbam prin parc in week-end, urcam si coboram pe scari cateodata, parcam masina mai departe de locul unde trebuia sa ajung etc) am incercat sa o  continui cel putin la acelasi nivel in baza a cat mi-a permis programul.

Am abandonat yoga (nu mai tinea Danuta cursuri ca altfel nu as fi facut-o si data viitoare  voi face yoga cu siguranta!) si am redescoperit aqua gym-ul (pe care il abandonsaem pentru ca nu mai gaseam un bazin care sa imi placa). Am avut noroc si am gasit o locatie faina unde merg de doua ori pe saptamana si, alaturi de obisnuitele babette si femei venite la recuperare (cumva, in Romania, sportul asta pare a fi dedicat varstinicilor si oamenilor care fac recuperare, desi este extraordinar pentru oricine il practica), am ca si colege de bazin alte gravidute, barbati si chiar femei tinere venite sa se bucure de acest sport minunt care pare usor dar nu e.

Cursul mi-a placut de la inceput dar am parte de cea mai mare bucurie atunci cand cele peste 20 de kg adaugate pe care le car dupa mine in aer conditionat si la peste 36 grade se scufunda in apa racoroasa, cu mai putin de o luna inainte de termen iar eu reusesc sa fac miscari pe care la suprafata nu prea mai pot.

Pe scurt, in sarcina, miscarea constanta (indiferent de tipul acesteia) este o binecuvantare pe care eu am apreciat-o cu adevarat (avand o sarcina fara probleme) abia in ultima luna, cand pur si simplu am crescut in volum peste noapte, ma umflu ca un brotacel arogant si simt fiecare kg in plus cum topaie pe pernutele fiecarui deget de la picior la fiecare pas iar o simpla aplecare ca sa iau o lingura de supa devine un chin.

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    2 Thoughts on “Sfaturi „utile” gravidelor – miscati-va!

    1. Ioana on 08/08/2016 at 19:31 said:

      Parca mi-as dori sa mai fiu insarcinata o data si sa merg la aquagym. Pana atunci ma duc sa ma balacesc la amre, ca iau concediu!

    2. provinciala on 08/08/2016 at 23:21 said:

      Ioana, recomand aqua gym-ul oricui! Nu trebuie sa fii gravida, in recuperare medicala sau la varsta a 3 a ca sa te bucuri de acest sport.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation