Cel mai trist moment al unui test drive este returnarea masinii in show room. Cand te desparti de 210 CP si te intorci la 65. Cand  nu mai primesti respectul si invidia cunoscatorilor din trafic, ci esti depasit cu furie de toti pentru ca tu nu mai ai habar cum (dupa doar un week-end) sa schimbi vitezele pe cat de repede ai vrea sa alunece masina pe sosea.

Si respiri adanc si te gandesti ca poate consuma cam mult (deh un motor 2.0, benzina si  210 CP cu cheltuiala se tin) si parca nu ii arata caroseria toata  puterea (un detaliu nesemnificativ pentru cunoscatori).

Da, acum cateva week-end-uri am luat cu noi o herghelie de cai pe malul marii si i-am strunit din zori si pana seara pentru ca au fost ai nostri doar pana luni.

 VW Golf 6 GTI

Este o masina cu nerv pentru oameni de actiune, groaznic de nerecomandata soferitelor care stau calare pe volan. Se infige natural in curbe, nu te lasa sa realizezi ca ai depasit de ceva timp viteza legala pe autostrada si iti face pofta sa stai cat mai mult la volan. Care volan, la randul lui iti aminteste constant ca poti sa apesi cu incredere acceleratia.

In acelasi timp, GTI-ul este masina care iti ofera luxul de a naviga relaxat prin orasele aglomerate sau populate de soferi de duminica. Cutia automata (DSG) tolereaza excelent vitezele mici, franele bruste sau dese si accelerarile bruste si puternice. Incredibil, dar mosii si babele care traverseaza aiurea soseaua nu te mai deranjeaza, ba parca nu sunt destui ca sa te poti juca tu cu frana si acceleratia. Nu te mai superi ca cineva iti taie fata fara sa semnalizeze. Il lasi sa treaca pentru ca tie ti-ar lua oricum prea putin sa tasnesti pe langa el in secunda doi.

DSG – cutia automata cu doua ambreiaje

Cutia automata este o inventie magica. A se nota ca am refuzat cu incapatanre sa folosesc vreodata una pana cand nu am luat la plimbare GTI-ul. Cum nu prea aveam de ales pentru ca vroiam sa aflu de la volan daca e adevarat tot ce se spune despre masina asta. Asa ca m-am lasat in voia celor 6 viteze si doua abreiaje ale DSG-ului si nu pot decat sa va spun ca e altceva.

In continuare cred ca un sofer adevarat trebuie sa se descurce cu o cutie manuala si m-am speriat sa observa ca dupa numai 3 zile, mi-era greu sa schimb vitezele la turatia corecta. Cutiile automate iti rapesc aceste reflexe de a simti masina dar iti ofera in schimb luxul confortului atat la viteze mici cat si mari si mai ales in pante. Am avut ocazia sa conduc masina in cele cateva zile atat in oras cat si la drum lung, pe o ploaie torentiala dar si pe asfalt uscat.

Nu o vad ca pe o masina de luat la intalniri de afaceri sau la dineuri, dar as face Transalpina, Transfagarasanul si  autostrazile din toata lumea (poate ca si Turda Gilau) la volanul ei fara nici un alt scop decat acela de a ma bucura de drum. Nu  o vad nici ca pe o masina de agatat sau impresionat femei. E o masina pentru tine, soferul pasionat de condus.

Trebuie sa recunosc, ma tot gandesc de cand am testat masina, cum as putea sa imi argumentez alegerea unui asemenea model daca as avea copii. Nu este absolut deloc o masina de familisti dar, pe de alta parte ar fi nedrept sa privezi pe cineva de placerea conducerii unui GTI doar pentru atata lucru :). Portbagajul este incapator, masina se tine bine pe sosea, are 5 usi…

Mitul GTI

GTI (Gran Tourisme Injection) – mixul dintre  placerea condusului cotidian si functionalitate. Initial destinat unei serii speciale limitate, GTI a devenit o componenta stabila printre modelele oferite de Volkswagen.

GTI 6  este o masina cu design sport, silentioasa, cu jenti de 18 ( o adevarata placerea pentru ochi si curbe) iar modelul testat de noi avea si trapa si, bineinteles, simbolul specific pentru GTI – grila de protectie a radiatorului cu structura in forma de fagure de culoare neagra, incadrata de doua dungi rosii. Cum va spuneam… pentru cunoscatori.

Mie una masina nu mi-a spus mare lucru cand am vazut-o in parcare la Porsche Bucuresti Nord prima data  (normal, nu?). Dar dupa ce am condus-o, credeti-ma ca daca vad vreuna in trafic ma uit cu jind la ea.

Consumul in test drive-ul nostru a mers in jur de la 9l intr-un oras liber si relaxat, pana la 15 intr-un Bucuresti blocat si cam 9l la drum lung, in conditiile in care nu ne-am atins de modul sport. Producatorul declara 7.4 mediu, benzina.

Pretul unui VW GTI 6 porneste cam de la 28 k euro.

[flagallery gid=23 name=Gallery]

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    One Thought on “6 cai frumosi. de fapt 210

    1. Pingback: VW GTI 6 - 2012 - Review | Mindfields

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation