Am petrecut un week-end de vis la volanul unui Volswagen EOS (122 CP, 1.4 tsi, benzina). A fost dragoste la prima cheie ca sa spun asa si cand am predat-o am mai poposit o vreme la cafeneaua Porsche Bucuresti Nord, doar ca sa nu imi dea lacrimile de ciuda ca ne despartim. Si, pe cuvant, nu a avut nici o legatura cu faptul ca este o decapotabila.

EOS-ul fuuuge, nimeni nu-l ajuuunge

Modelul pe care l-am avut in teste era pe benzina, avea cutie manuala (spre fericirea mea) dar nici un pic de senzor de parcare (dotare optionala „Park Assist” exista dar nu era disponibila pe modelul in teste). Nu ca l-as folosi vreodata dar cand conduc pentru prima data o masina imi place sa ma asigur cat de mult pot ca nu o proptesc de vreun gard. Norocul meu ca EOS-ul o masina usor de manevrat si asta m-a facut sa ma stecor cu placere in trafic si sa parchez masina din prima lateral (recunosc ca este prima masina al careia volum in spatiu l-am simtit din prima).

[flagallery gid=20 name=Gallery]

Asa cum ma asteptam a inceput sa isi arate dintisorii dupa 3 500 rpm. EOS-ul pluteste pe sosea cu eleganta atat la viteze mici cat si  mari. Este o masina stabila in curbe (inclusiv la viteze mari) si are o directie buna. Suspensiile excelente completeaza senzatia unui zbor lin. Nu intru in mai multe amanunte pentru ca masina avea doar cateva sute de km la bord cand am preluat-o si s-ar putea sa nu fie cea mai echidistanta opinie.

Am regasit incantata pedala de acceleratie sport (pe care ulterior am cautat-o cu piciorul cateva zile la Albastrica) si indicatorul de schimbare al vitezei din bord. Marea mea problema la masini, oglinzile (retrovizoarea si lateralele), s-au dovedit a fi si ele satisfacatoare.

Cu sau fara hard top?

Atunci cand este capotata, silentios este un cuvant prea galagios pentru a descrie masina. Cu toate acestea, nu stiu exact de ce dar, spre deosebire de Beetle caruia am reusit sa ii opresc motorul de cateva ori pentru ca nu il auzeam, EOS-ului nu i-am facut niciodata asta (v-am zis ca a fost chemistry intre noi).

Desi, capotat, EOS-ul pare o masina obisnuita, poti sa deschizi frumos trapa pentru mai multe lumina, aer proaspat si o senzatie suplimentara de liberatate.

Cand masina e decapotata, treburile se schimba dramatic. Daca pe locurile din fata te salveaza geamurile de vant, producatorii nu au gasit un antidot pentru zgmot (ba da, boxele la maxim). Pe bancheta din spate nu am mers foarte mult dar pot sa va spun ca, daca se misca masina,  veti sfarsi prin a arata ca o vrajitoare pe matura. Vantul devine dusman de moarte si iti zboara parul si falcile in toate directiile (nu cred ca te poti relaxa pe locurile din spate decat la 10 km/h).

Cu toate acestea, odata decapotata, masina iti starneste pofta de vacanta si relaxare si iti aduce zambetul pe buze.

Aerul conditionat este de asemenea prea zgomotos pentru gusturile mele. Chiar si capotata, masina cu aerul pornit parea ca si-a iesit din minti.

Asadar EOS-ul iti ofera acces la doua lumi: cea linistita a masinii pe care ai duce-o pana la 180km/h in oras fara sa iti dai seama si cea zgomotoasa si plina de lumina si soare a decapotabilei pe care ai conduce-o lin pana la malul marii sau cel putin pana la o terasa pe malul lacului.

Dar Hard Top-ul? Cum e domn’le Hard Top-ul?

Minunat si silentios. Am capotat si decapotat masina de cateva ori doar pentru a-mi delecta ochii (si pe cei ai trecatorilor). Sunt convinsa ca Transformers-ii ii invidiaza sistemul CSC pentru plafonul compus din cinci sectiuni, avand trapa rabatabila si glisanta, integrata. Eu una l-am gasit suficient de fascinant cat sa ma las cucerita.

Nu recomand derularea operatiunii in timpul mersului si nici nu as stii sa va spun daca este posibila. Oricum, daca va prinde ploaia decapotati aflati ca tot ce trebuie sa faceti este sa mergeti repede si nu va atinge un strop 🙂 (cel putin asa mi s-a spus).

Am gasit delicios: trapa rabatabila si glisanta, spatiul pus la dispozitie ocupantilor locurilor din spate, desfacatorul de bere branduit din consola centrala (detaliu subtil si ciudat la bordul unei masini dar placut surprinzator) si luneta generoasa care nu mi-a dat nici o secunda senzatia de claustrofobie de care ma temeam.

Cu toate acestea, masina nu indica consumul (computerul de bord nu este in standard si modelul acesta nu avea acesta optiune) si habar nu am cat am scos desi am inteles ca masina promite o medie undeva la 6,8 l /100 km si faptul ca la o  franarea brusca masina e usor greoaie ca reactie. De asemenea interiorul masinii era destul de simplut si absolut deloc sofisticat iar optiunile standard foarte slabe pentru pretul pe care il atingea in  show-room desi am inteles ca fantasticul Hard Top CSC e de vina pentru ca modelul acesta ajunge la aproape 30 K. Portbagajul, desi spatios in conditiile in care adaposteste mecanismul hard top-ului, nu este recomandat pentru bagaje multe si evident nu exista posibilitatea adaugarii unuia suplimentar (clar nu este o masina pe care sa o iei cand mergi la schi sau un  tur de continentJ).

O cumparam?

Maine daca as dispune de fonduri. EOS-ul asta mi-a schimbat opinia legata de masinile de oras. Poate ca nu trebuie sa fie chiar mici. Pot fi putin mai mari. Si mai fitoase. La urma urmei, daca tot trebuie sa te deplasezi dintr-un punct in altul, de ce sa nu o faci cu stil?!

In plus, recunosc, in afara de linia exterioare, aspectul interior si cum trage in depasiri, sunt putine lucruri pe care le cer unei masini (femeie, deh!). Cu toate acestea sunt putine masinile care reusesc sa le bifeze.  EOS-ul a completat lista cu succes.

Desi am observat doar soferi la volanul acestui model, eu cred ca masina asta este dedicata femeilor. Poate nu celor care stau calare pe volan ca sa vada cand ating cu botul colegul de trafic, sau celor care au nevoie de mai mult de un bagaj in vacanta, sau a celor care au copii dar cu siguranta femeilor active care vor confort, siguranta si eleganta. Fugi la sala, la birou, la intalniri, te opresti seara la o limonada cu prietenii si masina asta reuseste sa se  muleze pe ritmul tau fara probleme,  facandu-ti viata mai usoara. E ca o tinuta de succes pe care o poti adapta pe parcursul intregii zile la diversele momente, folosindu-te doar de accesorii bine alese. Simpla, eficienta si adaptabila, masina asta da bine pur si simplu.

[flagallery gid=21 name=Gallery]

Poate prea simpla pentru pretul pe care il avea modelul pe care l-am testat. Cu toate acestea, nimic nu mi-a stat in cale sa ma bucur de fiecare kilometru parcurs impreuna, capotata sau nu.

Punem deci pe wish list si aruncam un ochi si pe review-ul lui mindfields.ro (poate ca lui nu i-a placut :))

 

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    3 Thoughts on “Despre VW Eos

    1. Pingback: Volkswagen EOS 2012 - Review | Mindfields

    2. Cristi on 10/18/2012 at 14:42 said:

      Hehe, se vede ca ai testat-o vara…
      Tine de aici: cand are hardtop-ul ridicat (coupe), EOS-ul coboara putin geamurile ca sa se poata deschide usile.
      Acum, gandeste-te cum e sa ai geamurile inghetate si sa vrei sa te urci in masina…
      Asta e motivul pentru care de obicei proprietarul tine EOS-ul doar pana dupa prima iarna mai serioasa.

      • provinciala on 10/18/2012 at 17:13 said:

        da, am observat treaba asta cu geamurile si recunosc ca mi-a placut tare mult, dar nu m-am gandit nici o secunda cum ar fi iarna.pe de alta parte, m-am intrebat mereu de ce ai vrea sa ai o decapotabila daca nu locuiesti la tropice sau intr-o zona cu clima cel mult mediteraneeana

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation