Toyota_Yaris-1Sa fie clar si scuzabil in fata tuturor prietenelor mele care conduc o Toyota Yaris – niciodata nu ma gandisem ca o sa imi placa. Nu suna pe gustul meu absolut deloc, iar formele si interiorul gandite special pentru o femeie la volan in oras nu mi-au parut niciodata apetisante. Cu toate acestea, principiul crede si nu cerceta nu mi se aplica. Asa incat, atunci cand am avut ocazia sa o testez am facut-o. Si nu am testat orice fel de model ci insusi Hybrid-ul.

Care, desi mi se spusese ceva dar nu „auzisem” cu urechile mele, nu face zgomot cand o pornesti si nici macar pana pe la 50 km/h. Nimic. Silentium stampa. Adica sperii oamenii cand pleci din parcare ca nu isi dau seama ca masina ta merge. Adica ai tendinta de a porni din nou motorul. Ba te sperii si pe tine (eu una am avut senzatia ca merg cu ea pe liber) daca nu te-ai familiarizat cu ideea.

Fiind vorba de o masina de oras pentru femei, nu as avea nimic sa ii comentez la acest capitol. Este mica (se parcheaza usor, te strecori in trafic) iar consumul este infim in conditiile in care motorul functioneaza electric pana pe la 50km /h , iar incarcarea acestuia sa face (asa pe romaneste si pe scurt)  atunci cand apesi frana. In conditiile blocajelor zilnice la care suntem supusi in oras, a zecilor de minute in care bagam a-ntaia si franam, gasesc a fi cea mai tare gaselnita a masinii.

Designul exterior al noului model este suficient de agresiv incat sa nu te duca instant cu gandul la o masina de femei. Boticul nu are gene si faruri curbate, ci  linii drepte si o garda destul de joasa (designul barei din fata mi-a placut mult). Ba chiar intr-o  benzinarie m-am trezit ca vine lumea si ii face poze pentru ca o gaseau „mica si rautacioasa”, mai ales pentru un Hybrid (scria pe ea ca altfel nu cred ca si-ar fi dat cineva seama).

Interiorul poseda nenumarate compartimente pentru tot ce si-ar putea imagina o femeie ca are nevoie sa stocheze (eu sunt mai spartana si le gasesc inutile dar stiu o gramada de femei care ar putea umple fiecare locsor cu varf si indesat cu o multime de lucruri utile cand pleci cu masina de acasa), iar portbagajul este pe masura unui automobil de oras (suficient de mare cat sa cuprinda cumparaturile saptamanale de la supermarket sau rezultatul unei ture de shopping serios). E loc si pe bancheta din spate, suficient de confortabil pentru drumuri scurte.

Cum pentru oras m-am lamurit instant ca are toate atuu-rile in buzunar si am luat-o in teste exact in week-end-ul in care trebuia sa ajung la munte, m-am gandit sa o testez si la drum lung. Poate ca o sa sune ciudat, dar i-am intrebat pe cei de la Toyota daca pot scoate Hybrid-ul intr-o asemenea calatorie. Ceva in mintea mea dadea cu virgula la ideea acestui automobil pe drumuri de munte. Mi-au zambit larg si intelegator si  m-au asigurat ca o sa imi placa.

Prima concluzie? Suspensiile masinii sunt extraordinare iar scaunele par croite pentru confort (lucru pe care nu l-as fi suspectat in conditiile in care nu aveam zeci de butonase ca sa le reglez dupa prorpiul gust). Dupa 2 h 30 de condus nu am simtit cel mai mic inconfort si am ajuns fara dureri de spate la destinatie, fiind in stare sa mai conduc cateva ore fara probleme. Am zburat pe sosea lin iar cei cativa km de drum „forestier” pe care i-am parcurs asta toamna spre Plaiul Foii au fost chiar confortabili.

Este o masina gandita pentru oras, asa incat nu m-am bucurat de depasiri in forta pentru ca s-ar fi chinuit un pic si rezultatul nu ar fi fost oricum cel scontat. Pana si depasirile obisnuite se realizau in ritmul lor. O data ce ajungi sa cunosti destul de bine masina insa, sunt convinsa ca iti dai seama eaxct cat poate duce in fiecare situatie si sa te adaptezi. Eu una am ales varianta safe dupa ce am vazut cum se comporta in prima depasire pe autostrada.

Pot sa va asigur ca la peste 50km /h, masina face zgomot. Si nu stiu daca este vorba de faptul ca dupa atatea liniste se trezeste la viata sau despre o slaba antifonare dar mi s-a parut ca face ceva galagie.

Mi-a fost teama de stabilitatea in curbe, recunosc, dar am fost uimita sa vad cat de bine se descurca. Ceea ce mi-a sporit increderea in masinuta asta a fost drumul de intoarcere spre casa: noapte, ploaie puternica, furtuna. Jur ca nu as fi plecat niciodata in asemenea conditii la drum lung daca a doua zi de dimineata nu ar fi trebuit sa fiu in Bucuresti. S-a dovedit a fi insa de incredere si nu m-a facut sa ma simt nesigura la volan nici un moment: a  fost stabila si confortabila.

Pretul Hybrid-ului nu e mic, dar este justificat de tehnologia incorporata intr-o masina de oras.

Am predat-o luni gandindu-ma daca nu cumva e cazul sa imi schimb masina. Pe a mea o folosesc doar in oras si oricat de putin ar consuma e clar ca e peste ce ar duce o Toyota Yaris Hybrid. In plus confortul orelor petrecute zilnic la volan intr-o masina cu dimensiuni similare mi se parea destul de apetisant. M-am linistit la gandul ca oricum mi-am propus ca urmatoarea mea masina sa fie una mai mare pe care sa o pot folosi si  la drumuri lungi (a se intelege bagaje multe) si ca in momentul in care ma voi decide sa o schimb, voi putea testa si modele Toyota Hybrid mai aproape de aceste cerinte.

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    5 Thoughts on “Hybrid – Toyota Yaris

    1. Pingback: Ce mi-a plăcut săptămâna trecută (2) | Martie din Post

    2. Carol on 01/20/2014 at 17:41 said:

      Lasa-te testele auto celor care stiu ce vorbesc si care inteleg cum functioneaza o masina!

      • provinciala on 01/22/2014 at 19:55 said:

        Daca ar fi sa iti raspund cu aceeasi moneda … ” lasa-te comentariile celor care stiu sa scrie si inteleg si fac diferenta intre target-urile diferitelor bloguri!”

        Te-ai nascut cu libertatea de a alege. Inclusiv ce citesti.

    3. Cora Silver on 04/17/2014 at 22:10 said:

      Mie mi-a placut ce ai scris si ma bucur ca am o astfel de masina de 3 sapt. .E adevarat ca eu cautam un forum sau ceva detalii despre cum sa atingi un consum de 3,1 in oras, dar inca odata mi a facut placere sa ma regasesc in ceea ce ai scris :)) .

    4. Ciprian on 04/22/2015 at 01:41 said:

      Am mers cu aceasta masina in Germania cu 180km/h , masina se comporta bine, nu tremura, consumul la viteze de peste 100km/h este de 6L +. Am avut curaj sa ma duc pana in Germania cu ea 4000km dus intors in 3 zile.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation