FFDAYPentru cei care nu sunt activi pe pe Facebook sau Twitter simt nevoia sa dau o explicatie: de cateva zile a tot circulat  hashtag-ul asta ciudatel (#AMR) urmat de cate o cifra in ordine descrescatoare in post-urile multor bloggeri. Reactii cu duiumul, intrebari si santaj sentimental la orice colt din partea tuturor legat de scopul campaniei pentru care era clar ca facem teasing: cat timp a mai ramas pana cand? pana la ce? Nu am plecat la Barcelona, nu se lanseaza un nou produs, nu e o campanie platita :). Este vorba despre unul dintre foarte putinele proiecte pe care eu personal am ales sa le sustin pentru ca este vorba de o realitate pe care e cazul sa o constientizam: #FFDay.

#FFDay este o campanie curajoasa dedicata femeilor si barbatilor care nu au probleme cunoscute de fertilitate, dar vor sa isi testeze potențialul fertil si sa ia masuri preventive adecvate. Aflarea din timp a problemelor cu care ne confruntam, duce la o rezolvare mai rapida a lor, dar trebuie cunoscut faptul ca daca celelalte probleme sunt tratabile, epuizarea celulelor reproductive NU!

Daca nu aveti copii dar vi-i doriti intr-o buna zi, e cazul sa va ganditi serios din timp la acest aspect mai departe de adaugarea dorintei pe o lista a planului vietii voastre. Pentru ca oricat de halucinant ar suna pentru unii dintre noi, corpul nostru nu ia in calcul ambitiile profesionale, nici dorinta de a trai, liber de obligatii, fiecare clipa la maxim si nici lefurile mici si nesigure. El are insa un ritm natural de reproducere pe care poluarea, stresul si alimentatia dezechilibrata a zilelor noastre il dau peste cap.

 

Una din trei femei care au efectuat FIV (fertilizare in vitro)  in ultimii 2 ani în clinica are o rezervă ovariană foarte redusa (o imbatranire prematura a ovarelor); varsta medie a acestora a fost de 36 ani.

Rata de succes a procedurii FIV este semnificativ mai scazuta in cazul acestor cupluri; in plus, peste 37 ani șansa de succes este redusa la mai putin de jumatate fata de cazurile sub 37 ani.

Jumatate din cazurile de infertilitate au o componentă masculina; in marea majoritate a cazurilor, infertilitatea masculină a avut cauze necunoscute și s-a descoperit cu ocazia analizei spermei (test inclus in #FFDay).

Numărul femeilor tinere cu imbatranire prematura a ovarelor sau menopauza precoce a crescut ingrijorator in ultimii ani. Cele mai tinere cazuri din Clinica Gynera sunt femei intrate la menopauza la 22-25 ani.

 

 

Adica voi puteti sa va traiti viata fericiti si sanatosi si tineri (la trup si suflet) pana la ce varsta  vreti voi, dar trebuie sa intelegeti ca nu voi decideti momentul in care corpul vostru nu va mai vrea sa va ajute sa faceti copii. Ca oricat de sanatos si echilibrat ati trai, exista un moment pe care  nu il puteti amana la nesfarsit, cand vi se termina rezervoarele si atunci situatia devine neplacuta (fizic, emotional, financiar). Exista solutii si pentru aceste momente, dar de ce sa nu prevenim sau sa constientizam in timp util in loc sa ne chinuim ulterior!?

Gynera TeamNu ai cum sa nu banuiesti decat de cele mai bune intentii o echipa de specialisti care a decis sa initieze aceasta campanie de constientizare si testare pentru ca nu isi mai doresc sa vina la ei oamenii atunci cand e prea tarziu si singura solutie este FIV (fertilizarea in vitro). Sa fie clar, ei fac bani seriosi cu aceasta procedura, dar cumva aleg sa neglijeze aspectul financiar in favoarea fericirii altora.

Nu ai cum sa nu banuiesti decat de cele mai bune intentii o echipa de specialisti care a decis sa initieze aceasta campanie de constientizare si testare in conditiile in care costurile testarii sunt atat de mici (mai ales vinerea) si au grija sa te informeze complet asupra tuturor detaliiilor (statistici, sfaturi, posibilitati de a rezolva situatia).

De fapt raspunsul statea tocmai in intrebare: tu stii cat #AMR din capacitatea ta de a da viata ?  Simplu, nu?!

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    • Post fara pereche:

    One Thought on “Tu stii cat #AMR ?

    1. Pingback: Gynera – Blog » Blog Archive » Aparitii Media

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation