105 CP, un motor 1,2 TSI (benzina cu turbina), 4 roti si un volan ca orice automobil care se respecta. I se spune Printul si inca de la inceput a atras atentia tuturor printeselor din online care si-au dorit sa il intalneasca pentru a-l cunoaste mai bine. Am reusit si eu intr-un final sa il scot la o plimbare. Nu am petrecut noi mult timp impreuna (cred ca e nevoie de cel putin 2 zile de condus in oras si in afara lui ca sa iti formezi o opinie despre o masina) dar a fost o suficient cat sa lamuresc niste detalii importante si sa ma prind care e treaba cu el.

IT’S A BOY! Is it? O fi el declarat Print dar in mod cert nu e facut doar pentru a fi condus de printese.  E o masina pentru tineri, indiferent ca sunt baieti sau fete (oarecum istoria modelului imi confirma afirmatia). E drept ca nici un baiat nu ar dori sa conduca o Printesa si atunci personificarea sa ca personaj masculin e de inteles.

VW Beetle-ul este recomandat tuturor celor cu spirit tanar, indiferent de varsta. Ceea ce inseamna ca Beetle-ul inseamna si are atitudine, ca  vorbeste despre posesor si stilul sau de viata mai departe de ocupatie, statut social sau financiar.

Masina asta nu iti spune ca ii place viata de familist, ca vrea sa agate sau sa impresioneze, ca si-ar petrece zile intregi in oras la shopping si nopti pe drumuri lungi prin lume, dar nici ca transporta manageri la birou sau antreprenori de succes la intalniri de milioane. Iti spune insa ca ar putea sa faca oricare dintre aceste lucruri pentru ca este atat de cool ! Totul depinde de ce vrei tu de la ea.

Si fie ca te-ai decis ce vrei sau nu de la noul Beetle, sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le sti:

Noul Beetle pluteste pe soselele din Bucuresti. Nu stiu cat din aceasta senzatie se datoreaza suspensiilor proaspete si cat performantei ansamblului in sine, dar iti garantez ca o sa te uiti cu atentie la drumuri, uimit(a) ca s-au reparat gropile, gaurile, crapaturile si denivelarile (tot acolo sunt, iti spun eu).

Noul Beetle este extrem de manevrabil. Conducand mult in oras, sunt o adepta a masinilor mici care nu necesita mult spatiu de depozitare sau manevre complicate in spatii claustrofobice (deci conduc in Bucuresti !). Masina aceasta poseda o buna servo directie (evident), un bracaj bun si este stabila in curbe (aici as fi putut spune mai multe dupa o tura pana pe Valea Prahovei si nu doar niste giratorii in oras) ceea ce face suportabil gandul strazilor inguste, a parcarilor aglomerate si al curbelor stranse pavoazate cu masini parcate.

Noul Beetle este silentios. Lucru de asteptat pentru o masina pe benzina, dar sa nu uitam de turbina care ii permita sa foloseasca cei 105 CP  la justa valoare si care nu reuseste sa duca galagia emisa mai departe de un tors. Un plus important pentru cei care vor sa isi auda gandurile si un minus pentru cei care opresc motorul aiurea de cel putin 3 ori, crezand ca nu porneste.

Noul Beetle atrage privirile. Forma clasica a primului model a fost mentinuta cu succes, personalitatea masinii nefiind nici o secunda alterata de liniile modernizate (if only  we all got slimmer, faster and more toned with age). E cu adevarat greu sa fie confundata cu alte masini.

Noul Beetle este luminos si spatios. Parbrizul inalt si luneta generoasa permit luminii sa bantuie prin  habitaclul spatios. In romaneste:  interiorul este un spatiu placut si confortabil. Inclusiv portbagajul este suficient de spatios pentru bagajele de calatorie pentru doi, o zi de alergatura prin oras (shopping, sala, intalniri etc) sau mine :). Pana si spatiile de depozitare din masina sunt suficiente si bine integrate in design.

Noul Beetle are nerv. Adica accelereaza frumos atunci cand apesi pe pedala sport, montata in podea. M-a pus insa pe ganduri ambreiajul moale (chiar si pentru mine care am o masina tot pe benzina si mai lenesa) care nu ma imbie sa tasnesc printre masini decat in cazuri de stricta necesitate. Asa cum nu imi plac cutiile automate (trebuie sa schimb vitezele ca sa simt ca sunt sofer), am o slabiciune pentru ambreiajele care cer efort fizic.

Noul Beetle are multe butoane. Mult prea multe pentru gusturile mele (inclusiv pe volan), dar nici mai multe si nici mai putine decat masinile noi. Sunt adepta a stilului simplist si eficient sau eventual al butoanelor multitasking si acest detaliu nu m-a cucerit. Exista insa si o parte buna: ai optiuni. Poti sa decizi de unde iti este mai comod sa schimbi postul de radio, de exemplu (o poti face direct pe touch screen, de la butoanele din bord sau de pe volan).

Noul Beetle are deci asa…un nu-stiu-ce, un chef de a-ti spune lucruri sau de a face lucruri cot la cot cu tine. In mod cert nu este genul de vehicul menit doar sa te deplaseze pe tine si bagajele tale din punctul A in punctul B din stricta necesitate. Noul Beetle este masina pe care o duci de doua ori pe saptamana la spalatorie, careia ii cumperi un loc de parcare si pe care nu lasi stratul de zapada mai mult de cateva ore, toate acestea pentru ca prietenii merita ce-i mai bun.

Noul Beetle se lauda cu un consum mediu de 5,9 l/ 100 dar in timpul scurtei plimbari in extrem de aglomeratul Bucuresti nu a coborat de 9,4 l/km. Pe de alta parte stim cu totii ca apropierea de un consum mediu bun in orasul asta este o realitate doar cateodata noaptea si poate 2 luni pe vara. Noul Beetle este disponibil cu mai multe motorizari si dotari optionale in functie de preferintele fiecaruia (multe s-au regasit si pe Print) dar nu are sens sa intru in detalii acum, mai ales ca va puteti juca cu un configurator aici sau puteti afla mai multe detalii de la Porsche Nord Auto.

[flagallery gid=17 name=Gallery]

Ce-i drept, pentru gusturile mele, Noul Beetle are: o retrovizoarea centrala mult prea mica pentru a conduce linistita,  aripile rotilor prea bombate pentru a ma  strecura in trafic, centura de siguranta incomod asezata pentru cat de des o folosesc, nevoie de o lumina la parasolare (macar in dreapta), aer conditionat climatronic dar indisponibil in dotarea standard, bancheta din spate inaccesibila pentru un drum lung oricui altcuiva in afara de liliputatni sau surplusului de bagaje. Dar nimeni nu e perfect.

Asadar, din fericire, noul Beetle nu este o masina pe gustul tuturor si asta este minunat. Pentru ca altfel ar insemna ca toata lumea l-ar vrea si ar deveni o masina comuna si fara personalitate, iar posesorii lui nu ar mai fi speciali.

Ti-a placut? Da mai departe!

    Din aceeasi serie:

    5 Thoughts on “Exista un Beetle…

    1. un amic on 05/10/2012 at 10:37 said:

      Hristos a inviat!
      Imi pare rau sa vin cu vesti nu tocmai bune.
      Masina per total este una foarte buna, daca ti-o permiti. La VW, dotarile in plus costa mai mult, decat la concurenta.
      Dar hai sa dau vestea cea mai “buna”. Motorul asta 1.2TSI 105CP 170Nm e folosit pe VW, Audi, Skoda si Seat. Primele generatii, inclusiv variantele din 2010 au avut probleme mari cu turbinele si intinzatoarele la lanturile de distributie.
      Eu am o Ibiza cu acest motor. Inca nu am probleme cu ea, dar abia am facut putin sub 9k km, deci fereasca Domnul!
      Motorul, desi lasa impresia ca poate duce usor spre sport, inseala aparentele, fiind de fapt un motor cu ceva putere, insa nefiabil, iar aici sa intrebi la un service unde repara asa ceva. Apoi da un simplu Search pe Google si ai sa vezi forumurile pline de belele, patite de utilizatoti de la 10k km pana la 40k km chiar.
      Nu fac antireclama modelului, ca Beetle nu am condus, insa aceasta varianta de motorizare, desi arata foarte bine pe hartie, vine cu aceste “bonusuri”.
      Cele mai multe probleme au aparut pe Skodite, unde de la inceput au fost si eroari de soft. Apoi pe VW. Pe Seat mai rarut, dar s-au intamplat si aici. La Audi inca nu am auzit de probleme. Nici nu am cautat in mod specific.
      Ma gandesc totusi ca cei care au proiectat motorul, in editiile din 2011-2012, vor fi eliminat problemele anterioare si de anul asta ne putem baza pe motoare fiabile, pe care sa nu le conducem cu teama ca ne lasa in mijlocul frumului.

      Ceva mai optimist:
      -dupa 7k km, consumul mediu (urban25%+extraurban75%/4 persoane/ceva bagaje) ajunge intre 4,3%-6%, viteza medie de cca 56km/h-75km/h. Dar difera in functie de inclinarea drumului, cum accelerezi, ce greutate ai, calitatea combustibilului.
      Ce m-a lasat cu gura masca e ca am traversat o zona muntoasa, cu altitudini de pana la 1400m, iar in bord mi-a aratat consum de 5,5%, la intoarcere. Asta fara accelerari bruste, la vale in frana de motor, unde taie din alimentare(sau cel putin alimenteaza, cat sa tina motorul pornit).
      Intotdeauna merg cu climatronicul pornit.
      Pentru a scoate consumurile date de producator, trebuie sa ai nervi de otel la propriu!
      Cam toate auto din gama VAG, au o pasiune: consumul este direct proportional cu modul cum apesi acceleratia. Daca ai rabdare sa apesi usor, sa schimbi la turatii sub 2000rpm, sa mergi pe pilot intre 70-100km/h, abia atunci vei avea consumuri APROPIATE de cele date de producator.
      Metoda de testare a fabricantilor a consumurilor masinilor ce le produc, nu sunt testate in conditii reale de utilizare, ci doar in laborator. Plus ca am inteles ca masina este goala, nici cu rezerva macar, atunci cand se testeaza. Nu poate fi vorba la aceste teste de impotrivirea aerului la inaintare, nu(?), care de la 100km/h pune probleme oricarei masini.

      Am sa postez pe YT un clip cu consumul instant din BC, sa iti faci o parere.

      In gama VAG, autoturismele echipate cu aceasta motorizare au si un sistem numit Start&Stop, care sistem, la franarea masinii, din puterea motorului in franare, acumuleaza energia intr-un condensator(cred…) puternic. La semafor sau unde opresti nitel, motorul se opreste automat, lasand climatronicul in functiune, la fel ca si luminile si partea electrica. Atunci cand cantitatea de energie din condensatorul respectiv se termina, motorul porneste automat cu un electromotor silentios, fara macar sa simti asta. Acest sistem ajuta la un reducerea consumului, intr-un oras cu trafic unde stai cel putin 2 minute la semafor (rosu-verde doar).

      Sunt multe de zis. O sa ajung la primul schimb de ulei si acolo am sa descopar daca sunt probleme sau nu. Din pacate, desi motorul este fabricatie Sept 2011, inca stau cu teama sa nu ma trezesc cu problemele ivite la editiile anterioare.

      Sper ca nu ti-am luat din placerea de a conduce o broscuta, insa, din pacate, grupul VAG, in ultimii ani este adeptul consumului, astfel ca masinile sunt facute sa nu reziste destul de mult timp. Cel putin asa am citit intr-un articol care relata despre politica aaceasta de consum: companiile nu au interes sa produca produse care sa tina mii de nai, ci, din contra, sa aibe nevoie constant de intretinere/reparatii, care sa aduca banii constant companiilor.

      Mai nou, mi-am indreptat privirea asupra masinior japoneze, la care, desi formele nu ma atrag mereu, ca si fiabilitate, ai de dat niste lectii foarte bune masinilor europene.

      Numai bine!

    2. provinciala on 05/10/2012 at 12:20 said:

      Wow! Multumesc pentru toate aceste detalii.

      Momentan sunt si eu posesoare de Ibiza si nu cred ca o schimb prea curand.

      Pana una alta, nici o masina nu e perfecta si atunci nu poti decat sa pui in balanta opiniile celor care au folosit-o, sa o testezi si tu si sa iei o decizie.

      Sunt convinsa ca cei care vor citi acest review vor aprecia input-urile noastre.

    3. un amic on 05/10/2012 at 22:02 said:

      Nu vreau sa creez o impresie proasta despre versiunea asta de motorizare, caci este uimitoare la propriu, insa e bine sa stim si lucururi pe care agentul de vanzari auto nu ni le spune, asfel ca sa stim la ce sa ne asteptam 😀

      Iar Ibiza este o masina superba. Mi-as fi luat si modelul pana in ’08, insa am avut sansa si am luat modelul nou. Oricare din cele doua sunt niste masini decente si destul de fiabile, cu care sa iti faci treaba.

      Numai bine!

    4. Pingback: Sofer vs Soferita: VW Beetle | Provinciala

    5. Pingback: Volkswagen EOS 2012 - Review | Mindfields

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Post Navigation